sobota 19. februára 2011

Preteky leta 2010

Myslím, že nastal ten správny čas, alebo že by som si konečne nejaký našiel na pospomínanie si na leto a špeciálne na preteky, ktoré som absolvoval? Tak tu to je...

Slovakman, 7.8.2010
Už takmer letná klasika. Samozrejme, ešte stále len ako štafeta. Na to aby som šiel celého sám by som musel aj trénovať a neflákať sa toľko. Toho roku sme sa vyskladali nasledovne. Zo sociek sa zúčastnil Tomáš – Tučko, Paľko a ja. Ďalej sme draftovali dvoch cyklistov Nora Kirschnera a Jakuba Škopeka. A do počtu sa ešte pridal Mišo „Mäso“ Masiar. No a samozrejme, aby som nezabudol, prišli nás povzbudiť aj miestne slečny, Majka s Marcelkou, a technická podpora Lucia a Tomáš – Hrnčo. No ale to už predbieham.

Ako vždy, piatkový večerný príchod do Nitry, registrácia, pivo a rýchlo spať do stanu, aby sme ráno, už o pol 6, sa mohli presunúť do Šurian. Plávanie rozbehol Mäso a ja som si potom dal zvyšné 3 okruhy. Môj ciel, ísť plávanie pod hodinu, zas nevyšiel, no nabudúce už to snáď výjde. Pre poriadok, plávanie sme podľa výsledkov zvládli za 1:03:06,9. Čo sa týka cyklistiky, tak bola o niečo kratšia. Ak si dobre pamätám, tak sme namerali niečo okolo 165km, namiesto štandardných 180km. No keďže sme mali v tíme dvoch cyklistov, čas bol veľmi kvalitný a to 4:49:48,5. Čo sa týka behu, ten som aj tento rok vynechal a radšej poslal na trať nášho atléta Paľka, čo bolo určite dobré riešenie, lebo to určíte zabehol lepšie, ako by som to zabehol ja. A tak náš čas na maratón bol 2:58:59,1. A tak, keď si to všetko spočítame, výsledný čas pod 9 hodín (8:53:19,1) nám vyniesol tretie miesto medzi štafetami (predbehli nás len štyria individualisti), z čoho sme sa vskutku tešili. No a po prvý krát sme ostali aj na večernú pasta party a vyhlásenie výsledkov. No a poviem vám, ten pocit, keď sme vystúpili na stupeň víťazov bol fakt dobrý.

Vysokohorský duatlon o cenu Žiarskej chaty, 21.8.2010
Tak, na tomto preteku, som sa chcel už dlho zúčastniť, no nikdy mi to, až do teraz, dátumovo nevyšlo. Ide o pretek, ktorý začína dolu v Žiarskej doline na parkovisku, odkiaľ sa ide na bicykli na Žiarsku chatu, čo je nejakých 5km s prevýšením vyše 300m. Ďalej behom, alebo skôr rýchlou chôdzou do Žiarskeho sedla, čo sú približne 3km s prevýšením vyše 600m. Rekord trate je niečo málo cez 40 minút. No samozrejme, ja som mal ciel zúčastniť sa.

Ráno, s Matúšom a Paľkom, vyrážame z chaty, kupujeme raňajky v miestnych potravinách a rýchlo na prezentáciu, aby sa nám ušli účastnícke tričká. Poskladať a nafúkať bicykle a sme pripravení na zážitok. Už ráno, na pracovisku, ešte keď slniečko moc nehrialo som cítil ze to bude pekný deň. Ešte na štarte sme stretli kamarátov, Zuzku a Paľa, s ktorými sme prehodili zopár slov.
Cyklistika sa mi šla vcelku dobre, až na pokusy chytiť sa Matúša, či Paľka čo mi pobralo trošku energie. Čím som sa viac blížil ku chate, tým začalo byt teplejšie a teplejšie. Niekedy som aj prehodnocoval svoj dlho-rukávový klimáč. Na Žiarskej chate odovzdávam bicykel usporiadateľom s cieľom bežať aspoň po chatu HZS (ti čo to tam poznajú, vedia že je to hneď za rohom), no ani tento cieľ mi nevyšiel, Už na úrovni Žiarskej chaty som radšej zvolil rýchlu chôdzu. Rýchlou chôdzou som šiel až do sedla, až na jeden úsek, kde som sa hecol a pobehol som. Čím som bol bližšie do sedla, tým som stretával viac a viac zavodníkov, ktorí sa už vracali na chatu a povzbudzovali. V sedle ma už čakali chalani, ktorí ma predbehli ešte na cyklistike. Dávame si niečo piť, fit tyčinku a plný perfektného pocitu zostupujeme na Žiarsku chatu, kde bol guláš a vyhlásenie výsledkov. Môj výsledný čas bol 1:19:13 (bicykel 29:26, beh 49:47) čo bolo pekné 45 miesto v kategórii. Matúško bol 32 s časom 1:04:32 a Paľko 14 s časom 59:17.
Aby som to zhrnul, bol to veľmi pekný pretek. Príjemná, priam rodinná atmosféra. Počasie vyšlo na 100%, ani mráčik nevyšiel. Na preteku sa taktiež zúčastnili Miki premiér, ktorý ma prekvapil svojou zhovorčivosťou počas pretekania, či pán Barabáš. Celý zážitok bol ešte umocnený posedením na Žiarskej chate a diskusiou s hokejistom Jergušom Bačom (fakt inteligentný človek), ktorý pretekal v štafete so svojou dcérou, mimochodom basketbalistkou. Takže, ešte raz, naozaj super pretek a super deň. Dúfam, že v lete sa mi znovu podarí zavítať.

Svätojurský Blesk, 15.9.2010
Ďalší neštandardný pretek na ktorom som sa toho roku zúčastnil po prvý krát spolu s Matúšom. Ide o cyklistické preteky do vrchu so štartom vo Svätom Jure a cieľom na Bielom kríži. Trať meria 7,5km s prevýšením 320metrov. Mne osobne sa na cestnom bicykli išlo celkom dobre, i keď cesta bola miestami dosť rozbitá. No to asi Matúš nemôže povedať, nakoľko chytil zopár defektov, čo ho vyradilo z boja o dobré umiestnenie (nie že by nám o to nejako moc išlo, ale určíte by bola lepšia nálada, keby neboli defekty). Môj výsledný čas bol 25 min 42 sekúnd, čo bolo 37 miesto v kategórii.

Žiadne komentáre: