pondelok 19. mája 2008

Od Triatlonu k Ironmanovi...

Pre tých čo nevedia čo presne je triatlon, tak je to plávanie, cyklistika a beh v jednom. Teda všetko pekne porade, nie naraz. Jednoducho šport, v ktorom musíte mať zručnosti vo všetkom.
Objemy olympijského triatlonu sú plávanie 1500m, bicykel 40km a beh 10km. Ja som vždy absolvoval len polovičné (juniorské alebo takzvané šprint triatlony)

Prvý kontakt s týmto športom som mal v Senci ako divák. Ako malý špunt som tam bol s rodičmi u známych na chate, keď sa konal pretek. Veľmi sa mi to páčilo, no vtedy som ani netušil, že niekedy budem plávať a robiť triatlon.

Ako som sa teda dostal k triatlonu aktívne?Chodil som plávať na Lafranconi, kde na triatlon presedlali bratia Bízikovci so Sašom Čerevkom. Občas sa mi stalo, že som došiel na tréning na horskom bicykli na ktorom som v tých časoch jazdil sňať každý 3 deň, ak to počasie dovolilo. Raz po nejakom behaní pred plaveckým tréningom sa ma tréner Valovič spýtal, či nechcem vyskúšať triatlon. No a tak som sa ocitol na svojich prvých pretekoch v Dvoroch nad Žitavou.

Dvory nad Žitavou
V Dvoroch som bol na dvoch triatlonoch v 2005 a 2006. Triatlon v 2005 bol mojim prvým, a kdeže som nikdy nemal ambície vyhrať, dôležitým bolo, že som sa zúčastnil. A tak aj bolo. Pred štartom mi dali zopár rád už ostrieľaní triatlonisti Maťko a Ivan. No po štarte som bol na to sám. Bójky v tej močarine som ledvou videl s okuliarmi, no a keď som si ich dal dole, nebola šanca. Plával som podľa ostatných. Stalo sa mi, že som kukol a bol som v nejakom rákosí úplne mimo ostatných. Ťažký začiatok. Bicykel bol tiež „super“, sám som si odtiahol 20 kilákov svojim tempom. No a beh, tak to bolo už len také docapkanie celého preteku. Ale páčilo sa mi.



V roku 2006 som už mal nejaké skúsenosti, no zaznamenal som najrýchlejší pád v triatlonovej histórii. Asi 3 metre po vybehnutí z vody som sa vysypal. Nič vážne sa nestalo a pretek som dokončil.


Senec
Ďalším z triatlonov bol Senecký v roku 2006. Tu som už mal absolvované nejaké preteky, tak to nebolo také zlé. Teda až na to, že som predtým nikdy neplával v neopréne. Voda bola taká studená, že som sa nebol ani rozplávať. Prvý úsek plávania som šiel znakom, lebo som si nedokázal namočiť hlavu. Ďalší úsek už bol kraulom, no takým všelijakým, až na poslednom som dokázal plávať kraul ako sa má. Na bicykli som zo začiatku skoro umrzol, no potom som sa rozbehol a už to bolo OK. Beh som taktiež nejako prežil...


Uherské Hradište - CZ
Tak toto bol jeden z naj triatlonov na akých som bol. Plávanie v bazéne s dráhami a pekné počasie. Čo viac som si mohol želať. Bicykel s kopčekom a beh cez pekný športový areál. Výsledok si nepamätám, ako každý, no páčilo sa mi tam.


ŽilinaĎalší z triatlonov, kde sa pláve v bazéne, čo mne vyhovuje. No počasie moc neprialo, bolo mokro a zima. Po výjazde z depa som si v ňom zabudol helmu, po ktorú som sa musel vrátiť. No a na jednej zo zákrut som sa skoro rozbil, ešte, že som stihol vytiahnuť nohu z košíka, ktoré som vtedy používal.

IronManV Nitre sa každoročne koná dlhý triatlon, číže IronMan, čo je 3,8km plávanie, 180km bicykel a 42km beh. No je tam možnost isť to všetko ako štafetu v tíme. Bízikovci ma nahovorili aby som šiel s nimi. Volali sme sa Astmatici. V roku 2005 sa nám podarilo zvíťaziť v zložení Ivan Bízik, Matej Bízik, Cyril Belavý, Mišo Navara, Daniel K. a ja. Myslím, že viac ako o preteky tu šlo o zábavu a stretnutie s priateľmi. Teda hlavne pre tých, čo šli štafety. Individualisti sa určite moc nebavili. O rok neskôr sme znovu postavili štafetu (namiesto Cyra bol Sašo), no prvé miesto sme už neobhájili. Predbehla nás štafeta Realiz Sport Teamu (terajšia OPERA) a aj víťaz, ktorý šiel všetko sám. Áno nechali sme sa predbehnúť jedným športovcom, pričom nás bolo 6!


Tak toto sú zážitky z triatlonov na ktorých som bol a ktoré som absolvoval. Teraz, ak sa mi naskytne možnosť isť sa pozrieť, vždy mi to pripomenie, aké to bolo super. No a momentálne dúfam, že nie je všetkým dňom koniec.

Žiadne komentáre: