pondelok 28. júla 2008

Festivalové leto 2008

Toto leto som nejako neplánoval navštevovať festivaly, no naskytli sa nejaké brigády a tak som si užil festivaly aj tento rok.

TopFest 2008
Tak na tomto festivale som nikdy predtým nebol. Ani na Zelenej Vode, tak som si nevedel predstaviť, ako to tam vyzerá a ako to bude prebiehať. Pre tých, ktorí tam nikdy neboli, stany sú postavané pomedzi stromy, stánky a pódia. Voda na skok a celý festival v rock punk metalovej nálade. Tento rok bol headlinerom trash – metalová skupina Slayer.

No poďme pekne od začiatku, keďže sme sem neprišli (Tučko, Hrnčo, Stano, Matúš a ja) za zábavou, ale za prácou. Moja sesternica nám dohodila brigádu pre jednu nemenovanú nadnárodnú firmu (ilustračné fotografie hovoria za všetko), ktorá doviezla zábavné nafukovadlá. (bungee runing a gladiátorské zápasy) Z nášho pohľadu vcelku nenáročná práca, len robiť „dozor“ aby sa ľudia nepozabíjali a neublížili si.
Čo sa týka gladiátorských zápasov, tie moc dlho nevydržali, keďže náčinie na boj nebolo moc bezpečné, a po 7 rozbitej hlave došli zdravotníci, že čo robíme s ľuďmi, že sa im nechce stále chodiť do Trenčína zašívať hlavy, že to mame zabaliť. A tak asi po pol dni, bolo po jednej atrakcii.
Čo sa týka bungee runingu, zamestnávateľ zjavne podcenil prípravu. Laná sa pod návštevníkmi trhali ako na bežiacom páse. Možno to bolo tým, že nafukovadlá boli pre deti do 12 rokov. No čo dodať. Laná sa roztrhli a bolo po robote. Cez noc trosku popršalo, čo dodalo celému bungee runingu novú dimenziu. Ako náhle bolo nafukovadlo mokré, šmýkalo sa a celá atrakcia bola náročnejšia a tým aj zábavnejšia. A to bol cieľ. A tak sme každú hodinku skočili po vodu do jazera aby sme mohli priebežne polievať „trať“.
Ako sme sa neskôr dozvedeli, riaditeľ z Čiech bol spokojný a povedal niečo v zmysle: aj s malý šašo vie urobiť veľkú zábavu...

Čo sa týka kapiel, tak sme pozreli len niektoré. Teda keďže sme pracovali neďaleko 2. pódia počuli sme všetky, čo tam hrali. Taktiež sme si pozreli Slayer a Kabát. (Slayer som nevydržal ani 2 pesničky)

Na tomto festivale sme po prvý krát videli festival z druhej strany, i keď nie až tak, lebo sme nemali žiadne privilégia. No spanie jednu noc v penzióne s raňajkami má niečo do seba.

Ešte by som chcel dodať, že z fóra na oficiálnej stránke festivalu na nás bol dobrý ohlas, keďže sme boli jediná atrakcia na festivale, ktorá fungovala doobeda...


Hodokvas 2008
Ďalší pracovný festival. Ta istá robota, podobná zostava (Tučko, Hrnčo, Stano, Mišo a ja). Boli sme dohodnutí, že gladiátorské zápasy už nebudú a bude lezecká fľaška. Taktiež, že budú pripravené nové laná na bungee runing. Po príchode, sme zistili, že máme aj gladiátorské zápasy, bungee runing bez lán a lezeckú fľašku s nekompletnou istiacou výstrojov.
Gladiátorské zápasy nám organizátor nakázal zbaliť, už po prvej rozbitej hlave, takže sme sa ich rýchlo zbavili :-) (na TopFeste ich vydržali 7, heh)
Zástupca zamestnávateľa rýchlo šiel do Pieštan a zakúpil 50 metrov gumolana aby nahradil to, čo mohol urobiť hockedy predtým cez týždeň a nie až na mieste. No neva.
Tučko a ja sme si doniesli horolezecké sedačky a tak sme si vzali na starosť lezeckú fľašku.
Človek by neveril, ako náročné je cely deň istiť ľudí na 3 metrovej nafukovacej fľaške... Druhý deň podvečer nám z toho už kvalitne šibalo. Ešte aj dnes si spomenieme na otázky návštevníkov typu: „A koľko to stoji?“ „A ono je to zadarmo?“ „A čo dostanem keď vyleziem až hore?“ „A môžem ísť až na vrchnák?“... a ďalšie. Chalani na bungee runingu to mali tiež podobné. Posledné 4 hodiny sme odpočítavali sňať každú sekundu...

Z kapiel sme si pozreli Sex Pistols, ktorí boli pre mňa sklamanie. Starí tatkovia si vypýtajú určite veľké prachy a sú úplne nudní. No strašné, žiadna energia, nič. Na Cypress Hill som bol len na pár pesničiek a radšej som dal prednosť Karpine, ktorá nesklamala. No a potom do 3 ráno v regge stane :-)
Hodokvas ako taký bol tiež sklamanie. Vždy predtým som bol iba v Pezinku, a teraz prvý krát na letisku v Piešťanoch. No aby na hlavnom pódiu za celý deň bolo len 6 kapiel, to sa mi nejako nezdá. Bolo to také divne.

Privilégia boli trosku lepšie cítiť, keďže sme dostali náramky STUFF, mohli sme bližšie parkovať, nerobili nám problémy na bránach (neprehľadávali ruksak) Proste úplná pohodička. Ešte sme si dali aj jednu noc v normálnej posteli.


Rudava 2008
Za posledné roky sme si obľúbili festival Rudava na Záhorí, takže sme sa sem aj tento rok vybrali (Tučko, Hrnčo, Miro, Juro, Linda, Mirka, Julka a ja. Neskôr športovci Paľo, Miro, Honzo, Marek, Peťo, Karol...) Prvý festival toto leto kde sme nepracovali. No a ja osobne na triezvo, kvôli liekom. Bol to zas iný pohľad. Konečne som si všetky kapely normálne vypočul, trošku zatancoval, jednoducho iný pohľad.
Organizátorom počasie moc neprialo, no myslím, že nakoniec to dobre dopadlo.

Žiadne komentáre: