pondelok 21. januára 2008

Hory a turistika V.

Ako som už spomínal v predošlom článku, leto 2003 bolo veľmi plodné na turistiku a hrebeňovky.

Malá Fatra 2003

Táto hrebeňovka bola niečím výnimočná, a to tým, že s nami po prvý krát bola slečna. Bola ňou Ela, ktorú som poznal z plávania. Ako tak rozmýšľam, toto bola jediná hrebeňovka, kde s nami bola nejaká osoba ženského pokolenia. Teda aspoň čo som ja bol. Zostavu teda bola Ela, Stano, Juro, Miro, Tomáš – Tučko a ja.

Autobusom sme sa dostali až do Fačkovského sedla, odkiaľ sme vystúpili na Kľak. Pamätám si, že z tohto vrcholu boli prekrásne výhľady.


Prvú noc sme strávili v sedle, tuším to bolo sedlo pod Hnilickou Kyčerou. V noci, keď sme už spali, som sa prebral na šuchot v kríkoch asi 3 metre odo mňa. Samozrejme ma hneď napadlo, že je to medveď. Celý vystrašený som sa ani nepohol vo svojom spacáku. Až po chvíľke, vyšiel Tomáš z kríčku s toaletným papierom v ruke. Chvála bohu, že to nebol medveď...


Tuším, že na tejto hrebeňovke začala móda pribaľovania niečoho, prevažne smeti kamarátom do ruksaku. A tiež mám taký pocit, že hlavným iniciátorom bol Stano, no nechcem nikoho obviňovať.

Taktiež si spomínam na hlášku: „Stano! Natlačíme!“, Stano hodil rybičku do čučoriedok a zrazu som šiel lesom len s Elou. Kamaráti sa snažili...

Hrebeň bol prevažne v lese, až na Martinské hole a ešte pár kopcov. No počasie nám prialo, takže nám nevadilo, že sme v tieni. Celý čas sme sa obiehali z partiou Bratislavčanov. Chalani tuším boli z gymnázia na Einsteinovej ul. Keď oni stáli my sme šlapali a naopak. Stretli sme sa až v krčme pod Strečnom, kde sme pokecali, dali nejaké pivá... Juro tuším vyhral nejaké v exovaní. Stano zas hádzal všetky mince do nevýherného hudobného automatu... Bol to pekný večer :-)


Ráno sme sa okúpali vo Váhu a Ela a ja sme sa pobrali na vlak smer Bratislava. Prečo? Ela mala otlaky z topánok, no a ja oficiálne som musel ísť na kontrolu k lekárovi :-) Chalani postupovali ďalej a prišli, až k Oravskej priehrade. No ja som tam nebol, tak nemôžem o tom písať...

Veľká Fatra 2003

Tejto hrebeňovky som sa nezúčastnil, no mám z nej nejaké fotky s ktorými by som sa rád podelil.

Žiadne komentáre: