piatok 25. januára 2008

Hory a turistika VIII.

Ďalšie leto ďalšie výzvy. Pohoriami na toto leto neboli len Oravské a Kysucké Beskydy, no pekne poporiadku.

Oravské a Kysucké Beskydy 2006

Z Bratislavy odchádzame vlakom v zostave Juro, Tomáš – Tučko, Filip a ja smer Kraľovany. Tu, pri čakaní na autobus do Námestova dávame jedno pivko. V Námestove okúsime Oravskú priehradu, ak si dobre pamätám bola dosť teplá. Ďalej do Oravskej Polhory, z ktorej stúpame na Babiu Horu okolo Hviezdoslavovej horárne. Pod Babiou Horou je pekný prístrešok v ktorom sme prenocovali. Zámerne píšem prenocovali a nie prespali, lebo ja som sa skoro vôbec nevyspal. Asi polovicu noci mi do oči svietil mesiac, no a niečo nad ránom návšteva miestnych skautov so slovami „Tichooooo, niekto tu spiiiii!!!“ Myslím, že vtedy sme sa všetci prebrali.

Ranné rozhľady z Babej Hory a pokračujeme hraničným pásmom medzi Slovenskom a Poľskom po hrebeni. Chodník je vyšliapaný iba na Poľskej strane, no aj to nie je nič extra. Miestami máme problémy vôbec ho nájsť. Najsevernejšiu časť si skracujeme okolo horárne Borsučia. Ďalej sedlo Hliny, kde je colnica. Na Pilsko vychádzame podvečer vcelku unavení. Ak si dobre pamätám, tak tento deň sme prešli nejakých 12 hodín pochodu podľa tabuliek, čo je vcelku dosť. Zbiehame na Poľsku stranu k chate Pilsko, kde sa ukladáme v prístrešku pri lyžiarskom vleku. Nemôžem zabudnúť na večerný VIFON.

Ráno využívame možnosť posedieť si na keramickej toalete a takto obšťastnení pokračujeme ďalej. Hrebeň ide stále lesom, občasné problémy s nájdením chodníka, no nič čo by sme nezvládli. Tuším aj nejaký dážď náš zastihol, tak sme zahrali karty pod stromom, kým to prešlo. Po ďalšom celo dennom šliapaní, zas nejakých 12 hodín podľa tabuliek, prichádzame do sedla Príslop, kde je z čias pohraničných stráži pekná búdka, kde sa dá prespať.

Po raňajkách stúpame na Rycierovú hoľu. Ďalej lesom až na Veľkú Raču. Mňa začína bolieť bedrový kĺb a mám toho už plné zuby. Chvála bohu, že už sme viac menej v cieli. Z Veľkej Rače dolu do Oščadnice. Pôvodný plán bol stráviť u Jura na chalupe nejaký deň, no nejako sme to zavrhli a rozhodli sa ísť domov. Myslím, že Juro bol trochu sklamaný, no čo narobíme. Tie 12 hodinovky nás zničili.