utorok 22. novembra 2016

Archív: SkiTrips

SkiTrip
31.1. - 4.2.2008

Zostava Tomáš - Tučko, Miro a ja sme v štvrtok po 14 hodine vyrazili smer PN, kde sme pribrali Veroniku. (Mirova frajerka) Ďalej sme už pokračovali smer Bobrovecká dolina. Na chatu sme došli už za tmy, začali kúriť, priniesli vodu, dali si niečo na privítanie...

Deň prvý (piatok):
Ráno vyrážame smer Jasna. Využijeme ubytovací preukaz z roku 1999 aby nás pustili aspoň na Záhradky. Po zakúpení lístkov od Poliakov za 250 SKK zisťujeme, že hore fúka a nič poriadne neťahá. Teda až na 2 vleky. Hrôza... Po obede vypínajú ďalší, čiže ostáva jazdiť len jeden. To sme už nevydržali a šli sme do pokladne, nech nám vrátia peniaze, no oni nám dali zadarmo lístok na ďalší deň... no a pak to nekup :-) Po lyžovačke pivko vo vinárni. Večer obžerstvo a "pyžamová" párty na manzardke...

Deň druhy (sobota):
Keďže máme lístky do Jasnej, všetko je jasné a ideme hore. Tu sa stretávame z posilou z BA a to Ela, Zuzka, Paľo a Ivan. Už tak nefúka ako v piatok a aj snežiť začalo, takže čo to aj polyžujeme. Zväčša na Spravodlivej... Po lyžovačke nemôže chýbať pivo vo vinárni. Večer pre zmenu obžerstvo a nejaké to alko. Museli sme privítať "chatových panicov"

Deň tretí (nedeľa):
Rozdelili sme sa na viacero skupín. Veronika odchádza na vlak smer PN. Ela, Zuzka, Tomáš, Paľo a Ivan smer Jasná. Podľa ich slov, lyžovačka ako v sobotu, možno trochu horšie...
No a Mirko a Ja vystupujeme na pásoch na Babky a následne po hrebeni na Malú Kopu. Počasie nám praje. Mali sme pocit, že bude ťažký jarný sneh, no severo - východný žľab z Malej Kopy bol plný prašanu. Parádička...
Večer časť odchádza smer BA no a základná zostava upratuje chatu a presúva sa na Donovaly za Andrejom, kde majú medici lyžiarsky.

No a v pondelok ráno domov. Dúfam, že takéto výlety budú každý víkend kým bude sneh :-)

SkiTrip II.
14.2. - 17.2.2008

Podaril sa nám ďalší víkend na lyžiach. Pre zmenu sme bývali na chate v Bobroveckej doline, kde sa nám zrejme podarilo urobiť rekord v počte ubytovaných. Bolo nás až 14! No pekne po poriadku.
V štvrtok vyrážame z Bratislavy v Zostave Peťa, Eva, Stano a ja. Po príchode na chatu sa mi podarilo umelo vytvoriť problém s kľúčom. (som si myslel, že som ho nevzal, no po obvolaní ďalšieho tímu a Tibora, som zistil, že je v aute, ešte od posledného výletu) V chate bolo zima, takže sme zakúrili a čakali sme na ďalšiu skupinu. Čas si každý krátil po svojom, no nechcem diskreditovať niektoré osoby, tak to nechám len v tomto znení :-) Druhy tím prichádza niečo okolo 22:00 v zložení Mirka, Jano, Matúš a Tomáš - Tučko.

Deň prvý (piatok):
Janko chcel isť strašne moc na Čertovicu, takže sme sa tam nakoniec aj vydali. No môj záver je, že to nebolo najlepšie riešenie. Lyžovali sme na 450 metrovom vleku a dalo sa len po zjazdovke a aj ta bola dosť tvrdá. No niektorým sa páčilo. Večer na chatu prichádza ďalšia skupina. Miro L. a Miro V. s tromi "utečencami" z Brazílie a Pavlom z Čiech. Túto skutočnosť trepalo poriadne osláviť.

Deň druhý (sobota):
Lyžovačka v Závažnej Porube. Brazílčania po prvý kráť stáli na lyžiach, no strašne sa im to páčilo. Taktiež po prvý kráť v živote videli sneh, ktorého za noc a deň napadlo cca. 30 cm. Po lyžovačke sme mali dohodnutú fazulovicu u Tibora vo vinárni. Veľmi nám chutilo a všetko čo bolo navarene, sme zjedli. Večer šli niektorí do sauny. Po saune sa pre zmenu oslavovali dobre medzinárodné vzťahy, hralo sa na gitare a zabávalo. Spať sa šlo vcelku neskoro.

Deň tretí (nedeľa):
Ranné vstávanie bolo náročné. Mirka, Jano, Tomáš a Miro L. sa rozhodli, že už nepôjdu lyžovať, tak z časti poupratovali a šli domov. Zvyšok šiel lyžovať do Závažnej Poruby. Točili sme to až do konca a poslední na svahu boli naši kamaráti z južnej pologule. Návrat na chatu, upratanie, zápis do kroniky... No a o 19:00 vyrážame z LM smer BA.

Prežili sme ďalší vydarený víkend a už sa teším na ďalší...

Ski Trip III.
5.- 9.3.2008

ďalší z lyžiarskych výletov. No tento sa asi najviac približoval k definícii ski trip, číže ski ako lyžovať a veľa... a trip ako výlet... :-)

Crew: Drsný freerider - Miro, Drsný freefaller - Jano a Drsný skialper - Adam :-)

Všetko sa to začalo v stredu (5.3.) skoro ráno, keď spolu s Mirom odchádzam smer Jasná. Tu sa stretávame s Wladom z Párnice, ktorý bude najbližšie dni plniť úlohu "ski guida". V Jasnej je hmla a podmienky nič moc, no napriek tomu dáme zopár jázd v spravodlivej... Po lyžovačke odchádzame do nášho "base campu" na chatu do Bobroveckej doliny. Večer sa k nám pridáva Jano.
V štvrtok (6.3.) ráno vyrážame smer Vrátna. Počasie je úžasné, ani mráčika... Pojazdime a pofotíme v okolitých žľaboch. Jedinú nevýhodu to má, že treba zísť posledné metre po svojich, nakoľko už nie je sneh.
Ďalší deň plánujeme isť znovu do Vratnej, tak Miro vybavuje ubytovanie v Párnici. Večer patrične oslavujeme moje narodeniny v miestnej krčme "U Gazdu". No nakoľko sa podmienky menia, ešte večer sa dohadujeme s Wladom, že v piatok pôjdeme do Jasnej...
Piatkové (7.3.) vstávanie bolo vcelku náročné po oslavách a ešte aj chalupu dať do poriadku. Do jasnej prichádzame niečo pred 12 hodinou. Počasie stále úžasné... Za celý deň 3 jazdy a kvôli nedorozumeniu jedno šliapanie a to všetko len za 620 Sk. A pak to nekup.
V sobotu (8.3.) dospávame a rozhodujeme sa o ďalšom programe. Po obede zahájime výstup smer kolibka pod Ráztokou. Hore je pomerne veľa snehu. V kolibe stretávame český párik, vďaka ktorému máme teplý čaj a polievku. Náš plaň bolo využívať kachle, no tie akosi dymia do koliby, takže boli zavrhnuté. Noc som prežil vo svojom letnom spacáku, len za pomoci diek, ktoré sme našli v kolibe.
Ranný (9.3.0 výstup na Ráztoku. Odtiaľ žľabom dolu... Štýl "Pure Freeride" a "Pure Nature". Prichoď na chatu, zbalenie, upratanie a jazda smer BA.

Ski Trip IV.
26.- 29.3.2008

ďalší z lyžiarskych výletov.

Zostava:
Základný tím: Mišo, Tomáš - Tučko, Matúš a ja
Freeride tím: Paľo a Miro

V stredu ráno sadáme do auta smer Vrátna, kde už od víkendu Mirko s Paľkom brázdia kopce. V stredu perfektná lyžovačka, 1/2 metra prašanu, MINIMÁLNE! Lyžovačka ako ma byť. Spime na Chate pod Chlebom, kde okrem nás a chatára nikto iný nebol. Večer sme si zaspievali a niečo popili, no s vedomím, že ráno ideme lyžovať.
Ráno výstup k lanovke a ďalší deň lyžovačky. Pridáva sa k nám Janko, ktorý prišiel na otočku z BA. Lyžovačka trošku horšia ako v stredu, no stále dobrá. Večer sa presúvame do Bobrovca na chatu.
Piatok, v zložení Miro, Paľo, Matúš a ja vystupujeme na Babky. Začína odmäk. Nič moc zjazd, no aspoň niečo. Už sme rozmaznaní z predošlých dní. Po obede prichádza návšteva Erasmus študentiek. Dve Francúzky a dve Španielky. Večer sme si patrične pripili na medzinárodné vzťahy.
V sobotu ráno boli pokusy návštevy isť niekam lyžovať, no počasie neprialo, tak sme sa všetci pobrali domov...

Ski Trip V.
3.- 6.3.2008

Zostava. Paľo, Miro, Tomáš - Tučko a ja

Podaril sa nám ďalší víkend na lyžiach. Aj tento kráť sme mali základný tábor na chate v Bobrovci...
V štvrtok okolo 10 vyrážame z Bratislavy. Cesta bez problémov, nákup v hypernove v LM, príchod na chatu.
Večer sme okrem jedenia zahrali aj karty.
V piatok ráno vyrážame do Jasnej, no bez Paľa, nakoľko na neho lezie malária :-) (náš odborný posudok) Tomáš si užíva jarnú lyžovačku a brázdi svahy. Miro a ja vystúpime na pásoch na Kamennú chatu, kde stretávame freeriderov, ktorí tu "pretekajú" aj napriek tomu, že pretek bol pre zlé počasie zrušený. Následný zjazd centrálnym žľabom.
V sobotu, už aj s Paľom, ideme do Jasnej. Pre zmenu vyšliapeme na Chopok. Pozrieme časť pretekov, dáme čaj a fičíme dole. Mirko a ja si ešte raz vyšliapeme školským žľabom. Mirko si pri zjazde vybije polku zubu: Teraz vyzerá drsne :-)
Podvečer nám Tibor doviezol drevo, tak sme mali trochu manuálnej prace.
Večer sme sa vybrali na disko do mesta, zhrnul by som to len výrokom: "Pure Village"
V nedeľu balíme a čím skorej padáme z chaty aby sme nechytili dopravne zápchy.

SkiTrip Vrátna
14. - 15.2.2009

Výlet na Slovensko za snehom...

V sobotu poobede vyrážam z Linkopingu na letisko smer Bratislava, kde ma čaká Filip aby ma odviezol, cez Ivanku do mesta. (Ďakujem Filipko) Prespávam u Skaličákov (za čo tiež ďakujem) a už o 6 ráno sedím s Jurom vo vlaku smer Žilina. Ďalej skibusom do Vratnej a už sme pod kopcom...
Keďže stále sneží a silno fúka na Chleb neťahajú, tak sa presúvame do Lúčivnej, kde si dám pár jázd na zjazdovke. Taktiež sa stretávam s Mirom, Paľom, Tomášom - Tučkom, Stanom a Janom. Jano nám necháva favoritku a spolu so Stanom odchádzajú smer BA.
V nedeľu večer prezívame nezabudnuteľný výlet do krčmy, kontrolu policajtov (díky Jurko), tankovanie pivovými fľaškami a nekončiace sneženie...
No a v pondelok to vypuklo... pure freeride, decimetre snehu, fajn ľudia... čo viac treba ;-)
Nakoniec ďalšia nezabudnuteľná cesta domov... nestierajúci stierač, blikajúce kontrolky do rytmu hudby, slintajúci Paľko...

Chalani ďakujem za super víkend.